Bezoek ook andere websites van de Erdee Media Groep
  Algemeen

Volle granen verlagen risico op diabetes

Uit een groot Amerikaans onderzoek, de ”Nurses Health Study”, komt naar voren dat de consumptie van volle granen, bijvoorbeeld uit volkorenbrood of muesli, het risico op diabetes verlaagt. Na gemiddeld 15 jaar was het risico op diabetes onder 160.000 vrouwelijke gezondheidswerkers in de groep die vooral volle granen gebruikte 35 procent lager dan bij de groep met de laagste consumptie.
De volledige resultaten van de studie zijn online verschenen op de website van PloS Medicine. De initiatiefnemers van deze website stellen zich ten doel waardevolle wetenschappelijke informatie breed toegankelijk te maken en niet af te schermen in tijdschriften waarvoor moet worden betaald om er kennis van te nemen.
Verstuur dit artikel naar:
 *
 *
 *
 *
 
Knipsels